Camp Chinook

Sedan fyra år tillbaka har jag hittat ett nytt intresse - trapperlivet. Ett så kallat Rendezvous eller Trappercamp går ut på att under dessa dagar klä sig i 1800-tals inspirerade kläder (exempelvis som en trapper, även kallad pälsjägare, eller indian). Dessa möten mellan indianer och de vita pälsjägarna fanns även förr och detta är inte bara en imitation utan lika mycket en helt underbar livsstil under de få dagarna! Mat lagas över eld, man bor i tipis eller canvastält, det finns inget teknik som tv eller datorer, mobilerna håller inte batteriet under alla dagar och det finns absolut inga måsten - man bara njuter, tar det lugnt, dricker alkohol och umgås! Min enda jämförelse är festivallivet som många kan referera till. I augusti var jag på en sådan träff i Älvkarleby, strax utanför Gävle, och här är några bilder därifrån - nyredigerade... nejdå, jag ligger inte alls efter haha. Det är helt underbart i alla fall! :)

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0