RIP Josine <3

Min älskade sötaste Josine, åtta år med dig här på gården och plötsligt är det helt tomt i både hage och stall. Jag kommer sakna dig, gör det redan. Vet inte ens vad jag ska säga om det, du var en i familjen!
Du som var så tjurskallig på ridskolan - hästen som alla ogillade, som stod i boxen längst bort i stallet för att varken se eller synas, som hatade både hästar och människor, som bet mig i rumpan så jag fick sitta på en kudde i en vecka... men som jag ändå fattade tycke för. Till slut red jag dig nästan varje lektion för jag var en av de få som klarade av det - och också ville det. Vilken förändring du gick igenom efter flytten hit! Från en riktig tjurkärring till en pigg och glad tjej, dock med mycket egen vilja och en stor personlighet.
Jag känner mig så elak... du var en lycklig häst, du hade ett bra liv hos oss och trivdes med det. Men du var gammal och har varit så sjuk förr - jag hade inget annat val. Ha det bra älskling <3

 
Och såklart kommer jag sakna lilla Bellini-bus också! Men du flyttade inte så långt, får bo hos grannen åtminstone över vintern, dig kan jag hälsa på busunge <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0