Nyårsfirande, snöyra och störtförkylning

Här sitter jag i soffan och tittar på skidåkarna som tar sig nerför Branten utanför fönstret och känner mig lite sådär smådeprimerad. Jag är hemma från jobbet, sjukanmäld, med en grym hosta och antagligen feber också. Blev hemskickad igår efter att ha kämpat mig igenom dagen med en extrem träningsvärk i sidorna av all hosta haha. Men efter att knappt ha kunnat sova något inatt fick jag bita i det sura äpplet och ringa arbetsledaren i morse och säga att jag inte kunde jobba idag. Jag är sämst på att lyssna på min kropp haha. :/ Började känna av febern redan i onsdags men hängde ändå med till Fjällis på kvällen, gick trots hostan till jobbet igår och inte gick hem när jag hade frossa trots tre tröjor. Jag VILL ju jobba... och det är definitivt för tråkigt att sitta i Sälen och inte göra något alls.

 

Men nu är det 2013 och allt, nyår är avklarat och det var ett sjukt bra sådant! Rent underbart att slippa all stress och uppståndelse som det alltid är kring det hemma. Nyår är ganska överskattat och att fira det här i stugan med god mat tillsammans med samma härliga folk som man umgås med varenda dag var så skönt okomplicerat. Efter käk och fest drog vi oss bort till platten i Tandådalen för att kolla på alla raketer och sedan gick vi  vidare till Malungshem. Väl hemma igen, senare på natten, drogs det igång ett par filmer i sträck vilket resulterade i att man sov i soffan till klockan sex haha! And that was my new years eve - hoppas ni hade en bra kväll ni också :))

 

 
Och så ett par mysiga snöbilder - de é la änna gött liv här äller haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0