Ancient Rome in present times - del 1.

 
Midsommarveckan passade jag och Rasmus på att ta oss en kortresa till Rom. Resan var en ren spontanare som bara bokades några dagar innan avfärd då vi var sugna på en resa någonstans. Rom var en stad ingen av oss varit i tidigare och inte så långt iväg heller, vilket passade bra när vi strax skulle vara hemma fira sommaren i Sverige.
Det var ett väldigt varierande väder under tiden vi var där - med sol och värme halva dagen och skyfall på senare eftermiddag. Första dagen besökte vi bland annat Colosseum där vi tog en guidad tur - jag hatar guidade turer, jag blir alldeles för rastlös när det går för sakta framåt - men vi slapp i alla fall stå och köa i flera timmar för att komma in. Men långt om länge fick vi ändå gå runt och kolla själva i den gamla maffiga arenan och jag fick ta mina bilder på mitt sätt.
Så här är dom bilderna men fler från Rom är att vänta. ッ    
              
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0