Utomlandskänsla i hemtrakterna.

 
Lite sommarkänsla tycker jag kunde sitta bra nu i novembers mörker. Dessa bilder är sen jag och Jossan cyklade till Stenbrottet för att bada i somras för att få lite ombyte i tillvaron. Det är inte ofta jag är där trots att det är så nära hemma men i år har jag hunnit med två besök - detta tillfälle och på höstutflykten (länk) när jag och Rasmus letade geocache där. 
Det svinkalla vattnet som aldrig blir varmt var i alla fall uppfriskande denna sommar när det var så hett i luften som det var. Och naturen där runt gör att man snarare tänker amerikanskt än södra Halland med klippor och sina små tallar som står och trängs. Det är vanligt att de vågade hoppar från de olika höga klippavsatserna ner i det klara, djupa och gröna vattnet vilket jag aldrig provat på. Men just denna dag tog Jossan språnget ut från en åtminstonde fem meter hög klippa medan jag filmade bevismaterial. 
Tänk... var tog sommaren vägen?
            
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0