Bränt gummi och hästkrafter.

 
Två dagars dragracing i Orsa stod på schemat under Classic Car Week. Första dagen för vilka veteranbilar som helst och dag två endast för moparbilar (Dodge, Plymouth, Chrysler, Desoto och Jeep - framförallt de tre första märkena). Eventet samlar minsann ihop ett stort gäng gamla sportbilar med tryck under huven. Det är full rulle på banan där många vill testa vad sina bilar går för samt träna upp sin egen reaktionsförmåga vid starten. Samtidigt blir det som vilken bilträff som helst när alla parkerar sina veteranare över det gamla flygfältet. 
 
Dessutom var det väldigt många exemplar av min drömbil på plats - Dodge Challengers - som inte är alltför vanligt att se många utav. Jag kan nog nästan säga att jag såg fler Challengers där på två dagar som jag sett tidigare i hela mitt liv. Där var helt galet många! Både bilen på översta bilden och de två bilarna på bilden längst ner är av denna modell. 
                
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0