Från Florida mot Sälen.

 
Nu var det längesen jag uppdaterade något här - framförallt på grund av två orsaker.
 
1. Inspirationstorka - det är knappast något ovanligt under denna årstid men lika tråkigt varje gång ändå. Trots att jag älskar alla våra årstider i Sverige så är det inte något som direkt inbjuder till fotografering när det är blåsigt, kallt och ruggigt väder samtidigt som det mesta ser grått, kalt och tråkigt ut ute. Och jag är ju en utomhusmänniska - och jag är dålig på det där med foto inomhus - det är ju liksom inte lika inspirerande. Men det har inte bara stått stilla på fotograferingsfronten utan även redigeringsbiten. Egentligen hade jag kunnat haft hur många gamla bilder som helst som hade kunnat få se ljuset här istället för att ligga gömda på min hårddisk. Trots detta har jag liksom inte riktigt orkat eller ens sett några möjligheter - och när man redigerar och aldrig blir nöjd.. då är det liksom inte riktigt värt det. 
 
2. Jag har varit i Florida i tre veckor. Det var mitt första besök någonsin i USA och det var verkligen en rolig upplevelse. Vi fick värme, sol och bad. Vad mer kan man önska innan resan bär av upp till Sälen i morrn med sin snö, kyla och blek vinterhy. Så nu har jag minsann en hel del nytt material liggandes och väntar på en retusch. Dessa första två bilderna kommer från Fort Myers Beach. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0